knytis och sura tanter.

igår var jag helt plötsligt inbjuden på knytkalas hos söta myriam och oscar. pillade ihop en köttfärs- och en broccoli/skinkpaj och kilade över. eftersom jag inte hunnit besöka det ökända bolaget, blev det en nykter kväll. men hade riktigt trevligt och fick till och med in sofie i en konversation om praktiken och, tro det eller ej, klänningar! kom ju dit med sandra, sara och lisa. sandra var faktiskt på relativt bra humör, däremot sara var (som vanligt?) redan sur innan vi ens hunnit dit. beklagar sig för alla över att hon inte fick högsta betyg på praktiken (tror inte någon som vägrar ta order om lastning och säger "suck my.." till ett av befälen ombord och går därifrån får det..) och avbryter alla ständigt för att berätta om sin egen träningsvärk.

efter ett alldeles för tidigt uppbrott var det sjukan som gällde, dock var hela besöket i princip en pärs. g som sara för närvarande har en crush på pratade inte med henne fastän han gav henne "mystiska blickar" (?!). och r som sandra länge har spanat in, som blivit singel nyligen, raggade på en annan tjej (med pojkvän) och fick napp.. så ingen av de var speciellt trevlig, och nykter som jag var fick jag i stället hjälpa till att slänga ut spyfulla ingenjörer. bland annat en kille från fröken söderbäcks klass, vart håller hon hus när hon ska hålla koll på sina klassisar..? har inte sett henne alls faktiskt, men kanske fortfarande är hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback