vad är det för fel på frack?

Jag har aldrig riktigt förstått mig på de människor, och då främst kvinnor, som är så uniformskåta att de börjar dregla vid åsynen av en uniform. Personligen tycker jag folk i uniform ser rätt alldagliga ut, meningen med det hela är ju att alla ska se likadana ut..! (Däremot anser jag uniform vara ett ypperligt hjälpmedel när man lär känna nya människor, man ser till personens inre och inte det yttre, såvida man alla är i samma uniform that is.)
Uniform i allmänhet har jag inget emot, är tvärtom en förespråkare för uniform då arbetet/uppgiften så kräver, men de som tar på sig uniform (framförallt i civila sammanhang) för att synas och verka märkvärdiga gör mig bara irriterad. Allra värst tycker jag är bröllop och dylikt då frack gäller, men så kommer alltid någon strutt i mässdräkt. Och som om det inte vore nog så har personen i fråga (i de allra flesta fall) gått upp ett antal kilogram sedan den där mässdräkten syddes upp för dyra pengar. Där står han med runda kinder iklädd termobyxor i finaste ylle och några kilon för mycket innanför den alldeles för lilla kavajen och känner sig ganska så mycket förmer än alla andra.
Nej, jag kan verkligen inte förstå de som tycker att en välgödd jättebebis i sparkdräkt är något att dregla av upphetsning över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback