världens mest högljudda hålslagare.

igår hade ju som sagt kalmars grg-grupp bjudit in sig själv till ölandsnissarnas skjutning. vad gör man inte för att få skjuta lite liksom? fick sovmorgon och blev upplockad i en 740 utanför grinden, smutt. väl på skjutbanan plockar jag och C upp vår ksp (eftersom vi är gruppens ksp-par), men kan lika snabbt plocka ner den igen eftersom vi inte har någon lösskjutningsanordning, mindre vård för oss och mer för ölands två ksp..! inte oss emot!

fram till lunch körde vi olika skjutscenarion, efter en grillad stek var och hallonsoda var det dags för oss att ansluta våra kompisar på grg. och hej vad det gick! hade jag varit i närheten av så stor som killarna i gruppen skulle jag antagligen varit 1.grgskytt, med min träffprocent, ha, trodde de inte..! alla killarna stod med haksläpp när jag satte fullträff efter fullträff, för att inte tala om min egen förvåning! när ammunitionen tog slut till grg (herrejösses vad vi sköt!) plockade vi ner ksp till 100m-vallen och pepprade lite (mycket) överbliven spårljus, tills tavlan började brinna menar jag då..

när vi sedan sitter på 300 och vårdar kommer två upprörda äldre män och förklarar chockat att de fått en kula i sin laduvägg som ligger några kilometer bort. de blir visade till ansvarig vid skjutbanan och går sedan bort mot bilarna, då ser jag att den ena av dem är min lärare! hur liten är inte världen?!

är för övrigt upp över öronen kär i kspinstr; fina, ödmjuka och mysiga karlar i goretexställ växer minsann inte på träd!

Kommentarer
Postat av: Cornelius

Smäller inte grg något fruktansvärt? Kan väl knappast vara snällt mot öronen och skjuta med den bredvid huvudet?

2011-03-22 @ 20:58:08
Postat av: elin

krav på dubbla hörselskydd. dessutom får man bara skjuta max 6 skarpa bumpor per dag/skytt + laddare. vi började med 9mm, fortsatte med 20 mm och när vi var klara med inskjutningen blev det dags för "le grande finale"!:)

2011-03-22 @ 21:15:31
URL: http://ptsch.blogg.se/
Postat av: Linkan

Hemvärnet har inte på skjutbanan att göra... :P

2011-03-22 @ 21:41:48
Postat av: elin

jag tror du menar "gubbar över 60 har inte på skjutbanan att göra.."

2011-03-22 @ 21:50:29
URL: http://ptsch.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är inte det ena samma sak som det andra? ;)

2011-03-22 @ 22:56:36
Postat av: elin

nope, vår grg-grupp har en medelålder på 26 år. hela insatsplut medelålder är 32. däremot bevkomp på öland besannar de flesta gamla fördomar om hv som såna som du sitter inne på..

2011-03-22 @ 23:01:11
URL: http://ptsch.blogg.se/
Postat av: Cornelius

Där ser man! Kollar man på TV eller Youtube från krigsländerna längre söderut så verkar de inte ha några krav på hörselskydd överhuvudtaget : )

Det tjuter nog i öronen en stund efter sådana smällar!?

Och de skjuter säkert fler än 6 skott om dagen.

2011-03-23 @ 20:07:05
Postat av: Anonym

Du är så underbart lättretad ^^

2011-03-24 @ 13:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback