Billigt och bra protein.

TimeToGetSkinny kommenterade igår och frågade vad jag tycker om proteinpulver, här kommer svaret:
 
Tidigare har jag bara kört på protein i form av, till största delen, mejeriprodukter och kött. Men nu på senare har jag märkt att maten jag äter inte räcker till, känner mig fortfarande inte helt "laddad" inför träningen. Därför beställde jag hem vassleprotein från Fitnessguru.se och blev väldigt nöjd! Jordgubb & Vit Choklad smakar som McDonalds jordgubbsmilkshake och innehåller 23,4 g protein per shake! Att det dessutom är det billigaste proteinet jag hittat blir man ju inte helt ledsen över..!
 
Proteinpulvret är sötat med bland annat sukralos (mycket bättre än tex aspartam som inte är vattenlösligt och binds i kroppen) och innehåller 121 kcal, det är så lite att jag anser att man med gott samvete kan blanda pulvret med mjölk och därigenom få lite extra protein på köpet! Numer har jag ett bättre tryck i kroppen inför träningen och känner också av att musklerna fungerar fler dagar i rad än innan; mer protein → bättre återhämtning!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback