Insats i Hultsfred.

Efter att ha jobbat heldag satte jag fort som tusan av hemåt för att duscha och packa så jag sedan kunde åka vidare till räddningstjänsten i Hultsfred. Väl där fick jag gå och leta igenom en helt öde brandstation innan jag äntligen hittade en räddningsledare i larmcentralen. Helt plötsligt hade jag blivit chef över Lönnebergaområdet med fyra soldater, en brandman och en pumpgubbe. Så från halv sex igår kväll har jag byggt fördämningar, kontrollerat åns vattennivå, avhyst diverse löst folk som vill gotta sig i förödelsen och rensat länspumpar på allt möjligt skräp. Är nu inne på min 26e vakna timme (vaknade 0430 igår morse..) men känner mig ändå helt okej, såg dock att jag fått schyssta ica-kassar under ögonen..! Men bara en timme kvar till rapportering och sedan är det förhoppningsvis bara två timmar kvar till hemfärd, hoppas bara man inte somnar..!

 

världens sötaste brandbil från 1974, fortfarande i drift, dock inte förstahandsvalet.. 

den lilla "brandlådan" med en av alla sköna brandmän vi jobbat med, det här är Uffe 

pump på kylning i ett av husens källare. var 7 hus som hade fått vattenfyllda källare. 

ganska tydligt var vattennivån har varit bara något dygn tidigare.. fördämningar som hållt.

 

hembyggda fördämningar som inte hållt

mitt försök till att bli knott-fri (fungerade inte, vi fick röra på oss konstant under ett dygn för att inte bli helt uppätna..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback