Vi fick lite gjort.

Under hela insatsen i Hultsfred (Lönnerberga) sjönk vattennivån i ån med ca 30 cm, vilket är en rejäl sänkning i och med att den i Hulingen, en sjö några kilometer bort, hade stigit med nästan det dubbla. Nivån i dagvattenbrunnarna vid vårt område hade sjunkit från 1,5 m till 0,22 m. Nedan är två bilder på samma trädgård, den första är tagen runt 22 tisdag kväll och den andra är tagen runt vid 06 onsdag morgon. Vi har bara haft en pump igång där hela natten, helt fantastiskt att det kan göra sån skillnad på bara några timmar!


 
Var inne på Räddningstjänsten i Hultsfred strax innan halv nio i morse för att hämta upp vår avlösning och släppa av dem vid Lönneberga. Sen var det insamling av alla soldater för hemfärd, Malte var så lycklig över att han fick åka raggarbil (min ljuddämpare är trasig..). Vid tiotiden var det så äntligen dags för hemfärd, jag fick med mig Östergren och Olofzon i bilen, två personer som jag vanligtvis inte är särskilt förtjust i men de visade sig från sin bästa sida och vi kom väl hem alla tre.
 
Nu har jag varit vaken i snart 33 timmar, varav jag har jobbat 31 av dem. Så godnatt för en stund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback